به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

کاربرد پوکه معدنی در ساختمان

یکی از بهترین متریال ساختمانی که در مدت زمان کوتاهی توانسته محبوبیت قابل توجهی را به دست بیاورد، قطعا پوکه معدنی می باشد. این محصول در واقع به واسطه این که دارای ویژگی های مثبت و تکمیلی است، محبوبیت بیشتری را به دست آورده، همچنین پوکه معدنی از وزن بسیار کمی برخوردار می باشد. چگالی بسیار کم و تراکم عالی بین دانه ها باعث شده است، که پوکه معدنی در بخش های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد، کاربرد پوکه معدنی در ساختمان کاملا گسترده می باشد. در بخش های مختلف شما می توانید از این متریال ساختمانی استفاده کنید، از پوکه معدنی برای کف سازی در ساختمان ها استفاده می شود، همچنین از این متریال ساختمانی برای شیب بندی طبقات نیز کمک گرفته می شود. در حال حاضر حتی در قسمت سقف نیز از چنین محصولی می توان استفاده کرد، این محصول ساختمانی با کیفیت و درجه یک بر اساس نظریه نهایی مهندس ناظر ساختمانی در بخش های مختلف قابل استفاده می باشد.

خصوصیات برجسته پوکه معدنی چیست؟

این محصول در واقع به واسطه ویژگی های بی شماری که دارد، در بخش های مختلف ساختمانی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد، از اصلی ترین ویژگی های پوکه معدنی می توان به مقاومت آن در برابر ضربه و فشار اشاره کرد، پوکه معدنی در برابر هرگونه فشاری مقاومت کافی را از خود نشان می دهد. این متریال ساختمانی به هیچ عنوان رطوبت را جذب نمی کند و حتی استفاده از آن در بخش های مختلف ساختمانی می تواند مقاومت سازه را افزایش دهید. نحوه اجرای پوکه معدنی در بخش های مختلف ساختمانی بسیار راحت و آسان می باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن قابل اجرا است.
این محصول در اثر تغییرات دمایی دچار انبساط و انقباض نمی شود، پوکه معدنی با قیمت بسیار کم قابل خریداری است و شما برای خرید آن مستلزم پرداخت هزینه های بسیار زیادی نیستید. پوکه معدنی در برابر حرارت مقاومت کافی را از خود نشان می دهد، این متریال ساختمانی نقطه ذوب بسیار بالایی دارد.

پوکه معدنی مخصوص شیب بندی طبقات:

برای شیب بندی طبقات بهترین متریالی که شما می توانید انتخاب کنید، قطعا پوکه معدنی می باشد، اما این محصول دارای انواع مختلفی است و شما باید بهترین نوع پوکه معدنی را جهت شیب بندی انتخاب کنید. پوکه معدنی فندوقی یا نخودی بهترین گزینه برای شیب بندی طبقات ساختمان می باشد، پوکه معدنی که شما جهت شیب بندی از آن استفاده می کنید، حتما باید سایزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلی متر داشته باشد. دانه های پوکه معدنی هرچه قدر هم اندازه باشند، شما شیب بندی را به بهترین شکل ممکن می توانید انجام دهید.

در انتخاب پوکه معدنی مخصوص شیب بندی نهایت دقت را به خرج دهید، تا دارای چنین ویژگی هایی باشد، در غیر این صورت پوکه معدنی خریداری شده، جهت شیب بندی مناسب نخواهد بود. شما به واسطه شیب بندی طبقات با پوکه معدنی می توانید از انتقال سر و صدا به بخش های مختلف به راحتی جلوگیری کنید.

مزیت های اصلی استفاده از پوکه معدنی در قسمت سقف:

بهره گیری از پوکه معدنی در سقف به واسطه این که خاصیت ضد میکروبی دارد و از تجمع حشرات مختلف نظیر موریانه جلوگیری می کند، یک انتخاب کاملا ایده آل و مناسب شناخته می شود. استفاده از پوکه معدنی در قسمت سقف باعث ایجاد یک عایق استاندارد می شود، که این عایق در فصول سرد و گرم سال از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و حتی شما به کمک بهره گیری از پوکه معدنی در قسمت سقف می توانید ساختمان خود را ضد زلزله کنید. خواص فیزیکی پوکه معدنی به گونه ای است، که در برابر هرگونه ضربه احتمالی بیشترین میزان از مقاومت لازم را در سازه از خود نشان می دهد.

در مقایسه با سنگ های دیگر پوکه معدنی کاملا سبک وزن تر می باشد و حجم مورد نیاز برای استفاده در قسمت سقف بیش از اندازه نیست. شما با پرداخت هزینه ای جزئی می توانید بهترین عایق را که دارای ویژگی های بی شماری است، در سازه ساختمانی خود به وجود بیاورید.

نحوه اجرای پوکه معدنی در بخش های مختلف ساختمانی:

اجرای پوکه معدنی در ساختمان سازی

شیوه اجرای پوکه معدنی در بخش های مختلف ساختمانی متفاوت می باشد و شما باید به این نکته توجه کافی داشته باشید، معمولا برای اجرای پوکه معدنی در بخش های مختلف ترجیح اغلب افراد تکنسین های حرفه ای می باشد. که تجربه کافی در این زمینه دارند و بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان می دهند، بر اساس موقعیت مکانی که پوکه معدنی قرار است، در آن‌ جا مورد استفاده قرار بگیرد. ابتدا زیرسازی های لازم انجام می گیرد، معمولا در مرحله زیرسازی محل مورد نظر جهت اجرای پوکه معدنی آماده می شود، به عنوان مثال اگر قصد بهره گیری از پوکه معدنی در قسمت سقف سازه را دارید. ابتدا یک لایه نازک از پوکه معدنی که در تمامی بخش های مختلف دارای ضخامت یکسانی است.

در محل مربوط اجرا می شود، پس از اجرای یک لایه اگر ضخامت لازم به وجود نیامد، لایه دوم تمدید می شود، معمولا برای اجرای بهتر پوکه معدنی از ترکیبات سیمان و آب کمک گرفته می شود. تا خواص فیزیکی پوکه معدنی اصلاح شود، در نهایت پس از اجرای این لایه در قسمت سقف از پلاترهای گچی و در قسمت کف از پوشش های سرامیکی استفاده می شود.

چرا از پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز استفاده می شود؟

در سازه های ساختمانی که در مناطق زلزله خیز قرار دارند، اغلب از پوکه معدنی استفاده می شود، حتی جواز پایانی ساخت در چنین سازه هایی در صورتی قابل دریافت است که چنین شرطی در مراحل ساخت رعایت شود، پوکه معدنی دارای طول عمر بیش از ۱۰۰ سال است و برخلاف سایر متریال ساختمانی در اثر فشار دچار ترک نمی شود، ایجاد هرگونه ترک در متریال ساختمانی می توانید ایمنی سازه را به خطر بیاندازد. همچنین این محصول حجم وزنی را در هر طبقه تا سرحد قابل توجهی کاهش می دهد، عایق بندی سازه به کمک پوکه معدنی به بهترین شکل ممکن قابل انجام می باشد.
در آخرین بررسی های میدانی صورت گرفته در کشور فرانسه ثابت شده است، که اغلب سازه های ساختمانی که از متریال پوکه معدنی استفاده می شود؛ حتمال ریزش و سقوط سازه تا حدود ۷۸ درصد کاهش پیدا می کند. این محصول نقطه امن سازه در بخش های مختلف را افزایش می دهد، در نتیجه در موقعیتی که زلزله ایجاد می شود، سازه ساختمانی شاید دچار آسیب شود، اما امکان تخریب وجود ندارد، از طرفی این محصول به قدری ارزان است؛ که تمامی اقشار جامعه به راحتی قابلیت خرید آن را دارند. ایمنی حاصل از استفاده پوکه معدنی نیز قطعا غیر قابل انکار می باشد.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *