به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

پوکه معدنی چگونه مانع از اتلاف انرژی در ساختمان می شود

نسل جدیدی از متریال ساختمانی در حال حاضر در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شما به کمک این متریال می توانید فصل جدیدی از امنیت و حتی مقاومت بیشتر را در هر سازه ساختمانی به ارمغان بیاورید، یکی از محصولاتی که در مدت زمان کوتاه توانسته در بخش های مختلف سازه ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد، پوکه معدنی می باشد. این محصول به طرز معجزه آسایی مقاومت سازه را می تواند افزایش به طوری که این حجم از مقاومت در حالت عادی امکان پذیر نیست، از اصلی ترین کاربردهای پوکه معدنی جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد، اگر پرسش چالش برانگیز چگونه پوکه معدنی مانع از اتلاف انرژی می شود، ذهن شما را به خود مشغول کرده است. باید اشاره کرد، که تراکم بافت پوکه معدنی بسیار متفاوت و منحصر به فرد می باشد، این محصول به واسطه دانه هایی که به صورت ریز در قسمت های مختلف آن وجود دارد، از اتلاف انرژی تا سرحد قابل توجهی جلوگیری به عمل می آورد. اگر دغدغه کاهش مصرف انرژی را دارید، استفاده از پوکه معدنی را حتما در اولویت اول خود قرار دهید.

مهم ترین وظیفه پوکه معدنی در سازه ساختمانی چیست؟

این متریال ساختمانی در بخش های مختلف بیشتر به عنوان یک عایق درجه یک و با کیفیت بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. پوکه معدنی در سازه ساختمانی یک عایق استاندارد به شمار می آید، که می تواند بهترین شرایط ممکن را به وجود بیاورد، پوکه معدنی به عنوان یک عایق حرارتی بهترین عملکرد را می تواند از خود نشان دهد. چون این عایق حرارتی با کمترین هزینه قابل اجرا می باشد، بیشترین میزان از محبوبیت را به دست آورده است. بر اساس بررسی های انجام شده، در خصوص ساختمان هایی که در لایه های مختلف آن ها از پوکه معدنی به عنوان عایق استفاده شده است، ثابت کرده، چنین سازه هایی با اتلاف انرژی به هیچ عنوان مواجه نمی شوند.
چون پوکه معدنی می تواند مصرف انرژی را کنترل کند، این متریال ساختمانی وظیفه خود را به عنوان یک عایق به درستی اجرا کند. این متریال ساختمانی مانع نفوذ هوای سرد در روزهای زمستانی می شود و در روزهای گرم سال به پایداری هوای مطبوع در داخل سازه کمک می کند، تحت چنین شرایطی شما همیشه در هر فصلی از سال کمترین میزان از انرژی را مصرف خواهید کرد.

برای جلوگیری از اتلاف انرژی در سازه ساختمانی باید چه کار کرد؟

شما برای جلوگیری از اتلاف انرژی در سازه ساختمانی می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید، هر یک از این روش ها در کنار مزیت های خاصی که به وجود می آورند، دارای معایبی نیز هستند، همچنین هزینه اجرا و بهره گیری از هر یک از این روش ها کاملا متفاوت می باشد. اما در این بین تنها متریال که برای جلوگیری از اتلاف انرژی در سازه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و شرایط خاصی برای بهره مندی از آن نیاز نیست، قطعا پوکه معدنی می باشد. پوکه معدنی به عنوان یک متریال ساختمانی پرکاربرد نقش خود را در جلوگیری از اتلاف انرژی به درستی ایفا می کند و طبق آخرین داده های آماری شما می توانید مصرف انرژی را به کمک پوکه معدنی تا سر حد ۶۷ درصد کاهش دهید.

از دیدگاه کارشناسی و مهندسی از بهترین راهکارهای استاندارد جهت جلوگیری از مصرف بیش از حد انرژی های تجدید پذیر استفاده از پوکه معدنی می باشد. رفتارهای فیزیکی که پوکه معدنی از خود در موقعیت های مختلف نشان می دهد، به کاهش مصرف انرژی کمک شایانی می کند.

هزینه نهایی اجرای پوکه معدنی به عنوان عایق ساختمانی:

یکی از فاکتورهای مهمی که باعث محبوبیت پوکه معدنی به عنوان یک عایق شده است، قیمت بسیار مناسب و اقتصادی آن می باشد، در واقع شما برای اجرای هرگونه عایق ساختمانی مطابق با روش های دیگر باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید. در حالی که هزینه نهایی جهت اجرای پوکه معدنی به عنوان عایق در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار ارزان قیمت می باشد؛ شما با کمترین هزینه می توانید این عایق استاندارد را اجرا کنید.

برای نصب و اجرای این محصول هیچ گونه الزامی در پرداخت هزینه های بیشتر وجود ندارد، شما با کمترین میزان از بودجه نیز می توانید پوکه معدنی را جهت عایق بندی در سازه ساختمانی خود به کار بگیرید. نرخ نهایی اجرای این روش در مقایسه با دیگر عایق های ساختمانی بسیار ارزان تر است، قیمت پوکه معدنی به قدری ارزان است، که تمامی اقشار جامعه قابلیت پرداخت آن را دارند.

برای جلوگیری از اتلاف انرژی در چه بخش هایی باید از پوکه معدنی استفاده کرد؟

اگر هدف شما از استفاده پوکه معدنی کاهش انرژی مصرفی در سازه ساختمانی می باشد، شما در موقعیت های مکانی خاصی باید از پوکه معدنی استفاده کنید، از مکان هایی که شما می توانید از پوکه معدنی به عنوان عایق در آن استفاده کنید، می توان به قسمت سقف اشاره کرد، قسمت سقف بیشترین میزان از تاثیر را در کاهش انرژی های مصرفی دارد. شما در صورت بهره گیری از پوکه معدنی در قسمت سقف می توانید مصرف انرژی را به حداقل ترین مقدار ممکن برسانید، از دیگر قسمت های سازه ساختمانی که باید حتما به واسطه پوکه معدنی عایق بندی شود.

قسمت کف ساختمان می باشد، اتلاف انرژی در هر سازه ساختمانی از قسمت سقف و کف صورت می گیرد، در نهایت بر اساس صلاحدید مهندس ناظر حتی در برخی از سازه ها برای شیب بندی نیز از پوکه معدنی استفاده می شود. در نهایت سازه ساختمانی شما به واسطه یک عایق فوق العاده منحصر به فرد پوشانده خواهد شد، که بهترین عملکرد را در شرایط مختلف می تواند از خود نشان دهد.

بهترین نوع پوکه معدنی جهت عایق بندی در ساختمان:


پوکه معدنی دارای انواع مختلفی است و هر یک از نمونه های مختلف پوکه معدنی دارای ویژگی های متفاوتی هستند، اما به لحاظ کیفیت کاملا مشابه به یکدیگر هستند، شما باید از پوکه معدنی مخصوص جهت عایق بندی استفاده کنید. بهترین نوع پوکه معدنی جهت عایق بندی قطعا نوع نخودی می باشد، این پوکه معدنی دارای قطر ۱۰ الی ۲۰ میلی متری است؛ تراکم دانه ها در این نوع از پوکه معدنی مشابه به یکدیگر می باشد.

همچنین چگالی کم و وزن سبک از ویژگی های اصلی پوکه معدنی نخودی است؛ که برای عایق بندی و جلوگیری از اتلاف انرژی مورد استفاده قرار می گیرد

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *