به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

قیمت و خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن

پیش از خرید خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن باید بدانید که پوکه معدنی سمنان از اواخر سال 96 توسط برادران بهزاد احداث شده و به صنعت ساختمان معرفی شد.این معدن در زمینی به وسعت 8 کیلومتر مربع و کارخانه آن در زمین 20000 متر مربعی  قرار دارد.

این معدن پاسخگوی تمامی نیاز های شما برای خرید زئولیت در انواع سایز ها برای کاربردهای مختلف می باشد.خرید از شرکت فتح البرز بدون واسطه و بطور مستقیم از معدن سمنان است.

ما تولید کننده زئولیت از نوع کلینوپتیلولیت که یکی از بهترن و ارزشمند ترین زئولیت های زبیعی می باشد هستیم.معدن ما در منطقه جنوبی سمنان و در جاده نظامی واقع شده است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید.

قیمت و خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن

پیش از آنکه به قیمت زئولیت بتنی بپردازیم ابتدا برای شما تاریخچه زئولیت و نمونه های آن را شرح می دهیم.

زئولیت چیست؟

پیش از اینکه به مقاله خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن بپردازیم باید بدانید که در سال ۱۷۵۶، زمین شناس سوئدی، اکسل کرونستد (۱۷۲۲-۱۷۶۵) نام “زئولیت” را ابداع کرد

زئولیت‌ یک ماده معدنی حاوی آلومینوسیلیکات‌ های ریز و متخلخل کریستالی هیدراته است که ساختار آنها کانال ها و یا حفره هایی با ابعاد مولکولی (قطر ۰٫۳-۱٫۵ نانومتر) را در بر می گیرد. زئولیت ها کاربردهای صنعتی گسترده‌ای را بعنوان کاتالیزور، جاذب و مبدل یونی دارند.

قابل توجه است که در زندگی روزمره، زئولیت های متفاوتی وجود دارند و به طور گسترده به عنوان جاذب، مبدل یونی در شوینده ها، صنعت پزشکی ، کشاورزی ، یا بعنوان کاتالیزور در فرآیندهای صنعتی، پالایش نفت و یا پتروشیمی، مواد شیمیایی و تصفیه آب استفاده می شوند.

نمونه های زئولیت

امروزه زئولیت های مختلفی در سراسر جهان شناخته شده‌اند. که از رایج ترین های آن ها می توان به کلینوپتیلولیت، موردنیت، فیلیپسیت، چابازیت،انالسیم و لومونتیت نیز اشاره کرد.جالب است بدانید در خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن از زئولیت زبیعی استفاده میکنند.

گفتنی است که آفریت، پالینگیت، باریریت و مازیت بسیار نادر هستند. و کلینوپتیلولیت(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) یکی از فراوان ترین نوع این ماده به صورت طبیعی می‌باشد. و بیشترین کاربرد را نیز دارد.در ادامه به معرفی انواع زئولیت ها نیز می پردازیم:

  • آنالیسمNaAlSi۲O۶.H۲Oخرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن
  • ناترولیت Na۲Al۲Si۳O۱۰.2H۲O
  • اسکولسیتCaAl۲Si۳O۱۰.3H۲O
  • تامسونیت NaCl۲Al۵H۲۰.6H۲O
  • هیولاندیت Ca۲Al۴Si۱۴O۳۶.12H۲O
  • فیلیپسیت (K۲.Na۲.Ca)(Al۲Si۶)O۱۶.6H۲O
  • هارموتوم (K۲.Ba)(Al۲Si۶)O۱۶.6H۲O
  • استیلبیت (Na۲.Ca)(Al۲Si۷)O۱۸.7H۲O
  • شابازیت (Na۲Ca)(Al۲Si۴)O۱۲.6H۲O
  • لامونتیت Ca(Al۲Si۴)O۱۲.6H۲O
  • موردنیت (K۲.Na۲.Ca)(Al۲Si۱۰)O۲۴.7H۲O
  • کلینوپتیولیت K۲Na۲Ca۲(Si۲۹A۱۷)O۷۲.24H۲O

شناس ترین زئولیت های طبیعی

همانطور که در این مقاله(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) پیش تر بدان اشاره شد.یکی از معروف ترین زئولیت های طبیعی كلينوپتيلوليت می باشد.در ادامه به معرفی دگر زئولیت های طبیعی نیز می پردازیم.
معروفترين زئوليتهاي طبيعي عبارتند از:

  • آنالسيم
  • كلينوپتيلوليت
  • هيولانديت
  • موردنيـت
  • چابازيت و فيليپسيت

یکی از مزايـاي زئوليـت هـاي مـصنوعي نـسبت بـه زئوليـت هـاي طبيعـي(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) ايـن اسـت كـه در زئوليت هاي سنتزي مي توان ناخالصي ها را حذف و يا در جهت خاصي تنظيم كرد.

معرفی انواع زئولیت ها (از نظر منشا)

زئولیت ها از نظر منشأ می توانند مواد طبیعی یا مصنوعی باشند که در خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن از نوع طبیعی آن استفاده می شود. آنها کانی های آلومینوسیلیکات با چارچوب های آنیونی سفت و سخت حاوی کانال ها و حفره های کاملاً مشخص هستند. این حفره‌ها حاوی کاتیون‌های فلزی هستند که قابل تعویض هستند، یا ممکن است میزبان مولکول‌های مهمان خنثی باشند که می‌توانند حذف و جایگزین شوند.

قابل ذکر است که بر این اساس می توان به زئولیت های تولید شده به روش طبیعی، مصنوعی و همچنین استفاده از روش آلتراسیون کائولین اشاره نمود.

در ادامه مقالهخرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن می خوانیم که به طور کل زئولیت ها به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • طبیعی
  • مصنوعی

زئولیت طبیعی (كلينوپتيلوليت) چیست؟

در پاسخ این سوال که زئولیت طبیعی چیست؟ باید گفت که،استفاده وسيع و روز افزون از زئوليت ها منجـر بـه انجـام مطالعـات متعـددي بـرروي سـاختار آنها شده است.گفتنی است که زئوليت هاي طبيعي ارزان و فراوان بوده. اما داراي ناخالصي هایی مانند: گـچ،فلدسپار، كلسيت، كوارتز، هاليت و ديگر تركيبات مي باشند.که ممکن است جداسازي ناخالصي آنها گران بـوده و مقـرون بـه صـرفه نباشـد.(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن)

فرمول كلينوپتيلوليت که در خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن از آن استفاده میکنند به صورت زير مي باشد:

(Na، K)6 Al6Si30 O72. nH2O

همه چیز درباره زئولیت های طبیعی

برای استخراج طبیعی(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) از همان تکنیک های معمول استخراج سطحی معادن نیز استفاده می شود. به این ترتیب که برای رسیدن به سنگ معدن و فراوری آن، از بلدوزرهای مخصوص که تیغه هایی برای برش سنگ معدن دارند،و یا روش های انفجار معدن نیز استفاده می کنند.

تراکم

قابل ذکر است که تراکم زئولیت های طبیعی(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) در دامنه ۱.۹ تا ۲.۲ میلی گرم در متر مکعب می باشد. با وجود این تراکم می توان گفت زئولیت هایی که مقادیر زیادی باریم و استرانسیم دارند، ممکن است در حدود ۲.۵ تا ۲.۸ میلی گرم در متر مکعب باشند.

رنگ

اکثر مواد زئولیتی بی رنگ یا سفید هستند با این وجود بعضی از آن ها که حاوی مقادیر جزئی یا کم آهن هستند به رنگ زرد کم رنگ و یا قهوه ای مایل به قرمز دیده می شوند. زئولیت ها(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) در حالت تعلیق باعث به وجود آوردن PH های ۹.۵ تا ۱۰.۵ شده و در نهایت تجزیه کامل یا نسب، موجب ایجاد PH های بالاتری نیز می شود.

مراحل آماده سازی

از مراحل آماده سازی زئولیت برای مصرف شامل خرد کردن آنها توسط دستگاه های سنگ شکن صنعتی و همچنین آسیاب است. که محصول نهایی می تواند از نظر اندازه ذرات بوسیله کلاسیفایر (دانه بندی هوایی) طبقه بندی شده و در بسته بندی یا به صورت فله ارائه شود.

گفتنی است در مواقعی که به محصول گرانولی نیاز باشد، ممکن است برای حذف گرده ها محصول الک شود و از همان اضافات ، برخی از محصولات پلت شده تولید می شوند.

كلينوپتيلوليت در کجا یافت می شود؟

قابل ذکر است که كلينوپتيلوليت ها(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) یکی از معروف ترین و فراوان ترين زئوليت های طبيعي هستند. كـه در سـنگ هـاي رسـوبي كـه منـشاء آتشفشاني دارند يافت مي شوند.
سنگ هاي كلينوپتيلوليتي معمولاً (۵۰ تا ۹۵) درصـد از كلينوپتيلوليـت و مـابقي از فلدسـپارها،خاك هاي معدني، شيشه و كوارتز و …. تشكيل شده است.

میخواهید بدانید کاربرد کلینوپتیلولیت چیست پس کلیک کنید.

کاربرد زئولیت در بتن

با تحقیقاتی که دانشمندان در زمینه کاربرد زئولیت در بتن  انجام دادند. به این نکته پی بردند که جایگزینی بخشی از سیمان با زئولیت به عنوان نوعی ماده پوزولانی منجر به بهبود دوام مخلوط های بتنی می شود.

به همین علت است که ما خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن را برای شما فراهم کرده ایم.

به همین علت در سراسر جهان مصرف زئولیت در صنعت سیمان و بتن رو به افزایش است.با ما در این مقاله همراه باشید تا پاسخ تمام پرسش های خود را در ارتباط با کاربرد زئولیت در بتن بیابید

چرا از زئولیت در بتن استفاده می شود؟

همانطور که می دانید بتن (خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن)، بعنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی (که خواص مکانیکی و دوام بالایی دارد)،همواره مورد توجه مهندسین عمران بوده است.

با هدف کاهش مصرف سیمان و برای تقویت خواص مکانیکی و افزایش دوام بتن، کاهش هزینه ها، کاهش مصرف انرژی و نیز کاهش آلاینده های زیست محیطی،ار گذشته تا به امروز از پوزولان های صنعتی متفاوتی مانند میکروسیلیس، خاکستر بادی و سرباره های گوناگون در ساخت بتن مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته:

گفتنی است که در اکثر کشورهای جهان نسبت مصرف بتن(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) به فولاد حتی از (۱۰ به ۱) نیز فراتر رفته است. با در نظر گرفتن کمبود سیمان و مسائل مربوط به محیط زیست، استفاده از مواد پوزولانی بعنوان جایگزین بخشی از سیمان مصرفی می تواند گزینه مناسبی برای کاهش مصرف سیمان باشد.

در این میان زئولیت یکی از پوزولان هاست که جایگزینی (۵ تا ۲۰) درصد به جای سیمان باعث بهبود برخی از خصوصیات بتن می گردد.

گفتنی است کاربرد پوزولان های طبیعی همچون زئولیت که منابع فراوانی را در ایران دارد، کمتر مورد اهمیت متخصصین تکنولوژی بتن قرار گرفته است.

 

کاربرد زئولیت در بتن

مزایای استفاده از زئولیت در بتن

  • بهبود مقاومت و دوام بتن
  • بهبود تراکم زیر ساختار های بتن
  • مقرون به صرفه و ارزان قیمت
  • بهبود کارایی سازه های بتنی در محیط هایی با شرایط نامناسب
  • پر شدن حفره های موجود در بتن و در نتیجه کاهش تخلخل و نفوذ پذیری
  • افزایش عمر مفید سازه های بتنی
  • و غیره..

مصرف زئولیت در پروژه های عمرانی

اخیرا در ایران استفاده از زئولیت در پروژه های عمرانی جهت بهبود مشخصات دوام بتن آغاز شده است. گفتنی است که با استفاده از توام (زئولیت و دوده سیلیسی) و یا (زئولیت و خاکستر بادی) مشخصه های دوام به صورت چشمیگری ارتقا می یابند .

به نحوی که با در نظر گرفتن الزامات آیین نامه ملی پایایی بتن(خرید آنلاین زئولیت طبیعی سمنان برای بتن) در محیط خلیج فارس و دریای عمان بتن های دارای ترکیب (۵ درصد زئولیت و ۵ درصد دوده سیلیسی) و (ترکیب ۱۰ درصد زئولیت و ۱۰ درصد خاکستر بادی) عملکرد بسیار بهتری نسبت به بتن های دارای مقادیر بهینه و متداول مواد پوزولانی حاوی ۱۰درصد زئولیت ۷/۵ دوده سیلیسی و ۲۰ درصد خاکستر بادی داشته اند.

کاربرد زئولیت در بتن را در با یک کلیک در اینجا بخوانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *