به اشتراک بگذارید:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دلیل استفاده از پوکه معدنی در سقف ساختمان ها

پوکه معدنی به عنوان یک سنگ با خواص فیزیکی متفاوت شناخته می شود، این سنگ معدنی دارای وزن بسیار کمتری می باشد و حتی در مقایسه با دیگر سنگ های معدنی دارای چگالی کمتری است، پوکه معدنی در حال حاضر به عنوان یک متریال ساختمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، چون برخی از ویژگی های این محصول باعث شده است، که هم اکنون در بخش های مختلف ساخت سازه ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد. هم اکنون از پوکه معدنی در سقف ساختمان ها استفاده می شود و حتی بهره گیری از این متریال ساختمانی در سقف در کشورهای گوناگون بیشتر از هر زمانی افزایش پیدا کرده است، از عوامل اصلی استفاده از پوکه معدنی در سقف می توان: به کاهش خطرات احتمالی، جلوگیری از نفوذ قارچ ها، ایمنی بیشتر سازه در مواقع اضطراری اشاره کرد، اما اصلی ترین هدف از به کار گرفتن این متریال ساختمانی ایجاد یک عایق استاندارد در قسمت سقف می باشد، که تحت هر شرایطی ویژگی های خود را حفظ می کند، بر اساس شالوده های نوین مهندسی در برخی از سازه ها استفاده از پوکه معدنی یک اجبار می باشد.

علت استفاده از پوکه معدنی در سقف ساختمانی چیست؟

در حال حاضر در بخش های مختلف سازه از پوکه معدنی استفاده می شود، این متریال کاربردی اغلب در قسمت سقف مورد استفاده قرار می گیرد، پژوهش های مختلف کارشناسی در کشور فرانسه ثابت کرده است، که استفاده از پوکه معدنی در قسمت سقف سازه می تواند ویژگی های خاص و متفاوتی را به وجود بیاورد، که دیگر مصالح ساختمانی قابلیت ایجاد چنین ویژگی هایی را ندارند. استفاده از پوکه معدنی در قسمت سقف می تواند مصرف انرژی را در روزهای سرد سال بسیار کاهش دهد، چون این عایق از نفوذ سرما جلوگیری می کند، بر اساس آخرین داده های آماری استحکام و مقاومت سازه های ساختمانی که در قسمت سقف آن ها از پوکه معدنی استفاده شده است، حدود ۳ برابر بیشتر است.
پوکه معدنی به عنوان یک عایق رطوبتی نیز شناخته می شود، این عایق کاملا ضد حریق می باشد و هنگام آتش سوزی در برابر حرارت می تواند مقاومت کافی را از خود نشان دهد، پوکه معدنی یک عایق ایده آل و استاندارد در برابر صدا نیز شناخته می شود.

پوکه معدنی برای سقف ساختمان

بهترین پوکه معدنی برای استفاده در قسمت سقف

پوکه معدنی در نمونه های مختلفی به بازار عرضه می شود و هر یک از این نمونه ها دارای ویژگی های مختلفی هستند، فقط تعداد محدودی از پوکه های معدنی برای قسمت سقف می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، دیگر پوکه های معدنی جهت استفاده در قسمت سقف مناسب نمی باشند، شما باید از پوکه های معدنی با سایز ۲۰ الی ۴۰ میلی متر استفاده کنید، این پوکه ها می توانند به عنوان یک عایق نقش کلیدی و مثبت خود را به درستی ایفا کنند.

همچنین در انتخاب پوکه معدنی برای سقف نهایت دقت خود را به خرج دهید، تا نمونه ای با کیفیت و درجه را انتخاب کنید، چون تمامی پوکه های معدنی دارای ویژگی های مشابه و یکسانی هستند، ولی به لحاظ کیفیت تفاوت فاحش با یکدیگر دارند، شما به کمک استفاده از این پوکه معدنی در قسمت سقف سازه های آپارتمانی می توانید آرامش و آسایش خاصی را به وجود بیاورید، بر اساس قوانین جدید حتی استفاده از پوکه معدنی در سازه های آپارتمانی یک ضرورت شناخته می شود.

اجرای پوکه معدنی در قسمت سقف ساختمان

اجرای پوکه معدنی در قسمت سقف سازه بر اساس روش های مختلفی صورت می گیرد، اما در هر یک از روش ها باید پوکه های معدنی به شیوه ای اصولی در محل مناسب قرار بگیرند، برای اجرای پوکه معدنی در سقف سازه ساختمانی ابتدا زیرسازی و فونداسیون های مربوط اجرا می شود، تحت چنین شرایطی پس از اجرای سقف به کمک پوکه معدنی مشکلی به وجود نخواهد آمد. در ادامه پس زیرسازی پوکه های معدنی به کمک دوغاب سیمان مخلوط می کنند، در ادامه یک لایه تمامی بخش های سقف را باید پوشش دهد، پس از اجرای پوکه معدنی معمولا تیمی که این روش را اجرا می کند، بررسی های لازم و نهایی را انجام می دهد و در صورتی که سقف اجرا شده به واسطه پوکه معدنی پایداری لازم را داشته باشد.

مراحل نهایی پیدا کرده و لایه گچ خاک کشیده می شود، در نهایت پلاستر گچی اجرا می شود.

پوکه معدنی برای سقف ساختمان

قیمت اجرای سقف ساختمان به کمک پوکه معدنی چقدر است؟

پوکه معدنی در دسته متریال ساختمانی قرار دارد، که شما به راحتی می توانید از طریق مراکز فروش داخلی آن را تهیه کنید، قیمت پوکه معدنی در سال جاری بیش از حد گران قیمت نیست و شما با هزینه ای اندک می توانید این روش را اجرا کنید، قیمت پوکه معدنی در مقایسه با دیگر متریال ساختمانی بسیار ارزان قیمت و اقتصادی می باشد و شما با کمترین هزینه می توانید یک عایق چند منظوره در قسمت سقف خود ایجاد کنید، اگر قیمت نهایی عایق ساختمانی برای شما اهمیت دارد، حتما پوکه معدنی را انتخاب کنید.

قیمت نهایی اجرای سقف ساختمان به کمک پوکه معدنی کاملا معقول است و حتی قیمت کلی در مقایسه با ویژگی های اصلی مثبت این متریال ساختمانی ارزان تلقی می شود.

مزایای استفاده از پوکه معدنی در قسمت سقف ساختمان

از مزایای اصلی استفاده از پوکه معدنی در سقف سازه می توان به مقاوم بودن آن در برابر فشار اشاره کرد، پوکه معدنی از تمرکز فشار وارد بر ساختمان در یک ناحیه جلوگیری می کند، پوکه معدنی در برابر عوامل مخرب محیطی بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می دهد، پوکه معدنی به کاهش وزن کلی ساختمان کمک می کند و در نتیجه استانداردهای مهندسی در هر سازه ای رعایت می شود، پوکه معدنی به راحتی در قسمت های مختلف سقف قابل اجرا می باشد.

مدت زمان لازم برای اجرا پوکه معدنی در قسمت سقف بسیار زیاد نیست و در مدت زمان کاملا کوتاهی اجرای پوکه معدنی در قسمت سقف امکان پذیر می باشد، پوکه معدنی دارای بافتی متفاوت و سخت است، که در موقعیت های گوناگون نظیر: نفوذ رطوبت و ریزش سازه مقاومت کافی را از خود نشان می دهد.

این عایق ساختمانی به راحتی این امکان را برای شما به وجود می آورد، که تاسیسات مختلف ساختمانی در قسمت سقف را به راحتی اجرا کنید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *